کاهش 15 درصدی تلفات جاده ای در آذربایجان شرقی

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی از کاهش 15 درصدی تلفات جاده ای در استان اطلاع داد.

کاهش 15 درصدی تلفات جاده ای در آذربایجان شرقی

سرهنگ رضا کریم نژاد در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه کرد: سال 99 در بحث میزان تصادفات منجر به فوت در پلیس راه استان 15 درصد و از میزان تصادفات منجر به مجروحی 18 درصد کاهش وجود داشته که در مجموع منجر به کاهش حدود 18 درصدی تصادفات منجر به فوت، جراحت و خسارت در جاده های استان شده است.

وی گفت: بیشترین فراوانی تصادفات سال جاری در محورهای مواصلاتی شامل اهر به تبریز با میزان نزدیک به 12 درصد، تبریز به آذرشهر 10 درصد و تبریز به بستان آباد 9 درصد است.

وی اضافه کرد: از برنامه های نوروزی پلیس راه استان، تسهیل و ارتقای ایمنی در عبور و مرور، برخورد با متخلفان منجر به حادثه از جمله افرادی که امنیت و آسایش سایر رانندگان را به مخاطره بیندازند، در دستور کار پلیس راه قرار داشته و در این راستا با متخلفان برخورد خواهد شد.

سرهنگ کریم نژاد گفت: پلیس راه استان در طول اجرای طرح نوروزی، به صورت شبانه روزی در خدمت مردم بوده و در این راستا علاوه بر برخورد با تخلفات، از رانندگانی که به قانون احترام بگذارند نیز تقدیر خواهد نمود. در این روزهای عید از مردم انتظار داریم که همگی با صبر و حوصله و با رعایت کامل قوانین در جاده ها رفت و آمد نمایند تا خدای نکرده با حوادث دلخراش جاده ای در طول تعطیلات روبرو نشویم.

وی هم چنین به شرایط کرونایی بعضی شهرهای استان نیز اشاره نمود و اضافه کرد: در این استان، شهرستان های سراب و عجب شیر در شرایط نارنجی هستند که باید توجه کرد که به غیر از عبور و مرور در جاده های این دو شهرستان که محدودیتی وجود ندارد، ورود به داخل این شهرها اما ممنوع بوده و دوربین های ثبت تخلف در داخل شهر اعمال قانون خواهند کرد.

وی در مورد انتقال پلیس راه اهر تبریز از مکان فعلی به مکان دیگر نیز گفت: مالکیت پاسگاه های پلیس راه با سازمان راهداری بوده و ما تنها به عنوان بهره بردار و ارائه دهنده خدمات هستیم که در این راستا آمادگی داریم تا هر زمانی که اداره راهداری استان، مکان و ساختمان مناسبی را تهیه و آماده کند، بلافاصله این انتقال را انجام دهیم.

رئیس پلیس راه استان اضافه کرد: مکان معین شده برای انتقال پاسگاه پلیس راه اهر - تبریز، باتوجه به نام این پاسگاه باید در محدوده این جاده باشد و در این راستا نیز مکانی برای این امر معرفی شده بود که به دلیل وجود شرایط اختلاف سطح بین دو طرف رفت و برگشت مورد تایید پلیس راه واقع نشد.

وی در انتها با اشاره به این که متاسفانه 82 درصد از عوامل مرگ و میر و حوادث جانباخته جاده ای ناشی از تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز، تجاوز به چپ و استفادن از تلفن همراه در رانندگی است، از رانندگان خواست تا با رعایت مقررات رانندگی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری به ایمنی و سلامت خود توجه بیشتر نمایند.

مجله ابوذریون: نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

عکسفا: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 80417

به "کاهش 15 درصدی تلفات جاده ای در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 15 درصدی تلفات جاده ای در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید