خبرنگاران هلال احمر دوره آموزش ایمنی مراسم چهارشنبه سوری برگزار می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، تهران - خبرنگاران - مدیرکل آموزش های همگانی جمعیت هلال احمر از برگزاری دوره آموزش ایمنی در مراسم چهارشنبه سوری با شعار انتخاب با شماست؛ چهارشنبه سوری یا چهارشنبه سوزی اطلاع داد.

خبرنگاران هلال احمر دوره آموزش ایمنی مراسم چهارشنبه سوری برگزار می نماید

نواب شمس پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می توانند از حوادث چهارشنبه سوری سوزناک در امان بمانند، گفت: از آنجایی که طبق گزارش های موجود از حوادث سال های گذشته فراوانی مصدومان حوادث چهارشنبه پایانی سال در پسران حدود 3.5 برابر بیشتر از دختران است و پسران نوجوان بیشترین مصدومان حوادث این شب هستند، بر آن شدیم تا با برگزاری این دوره آموزشی ایمنی در مراسم چهارشنبه آخر سال همه اعضای خانواده را با خطرات و حوادث احتمالی ناشی از این مراسم آشنا کنیم.

وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این دوره آموزشی خانواده ها با اقدامات ایمنی از بروز حوادث در چهارشنبه سوری پیشگیری می نمایند و در صورت وجود آسیب با انجام یاری های اولیه به فرد یا افرادی که آسیب دیده اند، یاری خواهند کرد.

مدیرکل آموزش های همگانی جمعیت هلال احمر شرح داد: شرکت نمایندگان در این دوره آموزش ایمنی در مراسم چهارشنبه آخر سال با درس آموخته های ناشی چهارشنبه سوری، حوادث شایع در چهارشنبه سوری، نکات ایمنی در مراسم چهارشنبه سوری، کاهش خطرات ناشی از مواد منفجره و آتش زا، یاری های اولیه برای قربانیان و آسیب دیدگان مراسم چهارشنبه سوری، آسیبهای ناشی از حوادث چهارشنبه سوری، یاری های اولیه در سوختگی ها، یاری های اولیه در هنگام قطع عضو و یاری های اولیه در آسیب های چشمی آشنا خواهند شد.

شمس پور اضافه نمود: به منظور پیشگیری از حوادث شب چهارشنبه آخر سال خانواده ها می توان نقش مهمی و مشخص نماینده داشته باشند و با مطلع سازی بچه ها و نوجوانان آنان را تشویق نمایند که در کنار آنها و با استفاده از وسایل بی خطر یا کم خطر، این شب پرخطر را سپری نمایند.

به گفته وی، والدین باید به فرزندان خود آموزش دهند که آنان در مقابل مواد محترقه، منفجره و آتش بازی آسیب پذیر هستند.

مدیرکل آموزش های همگانی جمعیت هلال احمر اضافه نمود: آموزش آسیب پذیری در مقابل خطرات یادشده، از اهمیت خاصی برخوردار است و شاید به اذعان بعضی افراد، هشدارها در این زمینه تکراری است، اما باید همچنان گفته شوند.

مجله ابوذریون: نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

عکسفا: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 80014

به "خبرنگاران هلال احمر دوره آموزش ایمنی مراسم چهارشنبه سوری برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هلال احمر دوره آموزش ایمنی مراسم چهارشنبه سوری برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید