خبرنگاران مقاله عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس برگزیده سرآمدان علمی ایران شد

به گزارش مهسان بلاگ، بوشهر-خبرنگاران- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس گفت: مقاله عضو هیات علمی این دانشگاه از سوی فدراسیون سرآمدان علمی ایران به عنوان مقاله برتر چاپ شده در نشریات بین المللی برگزیده شد.

خبرنگاران مقاله عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس برگزیده سرآمدان علمی ایران شد

به گزارش خبرنگاران، روح الله فاتحی روز دوشنبه در این ارتباط عنوان نمود: این کار تحقیقاتی با همکاری دکتر پویا منشور عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه خلیج فارس و جمعی از محققان از کشورهای ایتالیا، اتریش، چین و اسلوانی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در این پژوهش الگوهای ریتمیک مشاهده شده در طبیعت مانند فعالیت تناوبی سلول های مغزی و قلبی، از سوی سیستم نوسان گرهای کوپل شده با ابعاد بالا، مدل سازی شده اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس گفت: حرکت توده ای از ماهی ها در هنگام مواجهه با شکارچی و همچنین فعالیت الکتریکی نوسان گونه مغز هنگام خواب نیمکره ای و یا رفتار نوسانی سلول های قلبی در زمان تنفس، از جمله پدیده های مهم تناوبی رخداده در طبیعت پیرامون ما هستند که کوشش برای مدلسازی و درک مکانیزم نهفته در این سیستم ها، همیشه مورد توجه محققان بوده است.

فاتحی ادامه داد: الگوهای همزمانی در طبیعت پیرامون ما به فراوانی یافت می شوند، که همگی نقش حیاتی در جنبه های کارکردی سیستم های واقعی ایفا می نمایند و درک و شناخت بهتر این سیستم ها می تواند نقش بسیار مهمی در پیش بینی و درمان بیماری ها ایفا نماید.

وی یادآور شد: نتایج این فعالیت پژوهشی در نشریه معتبر انجمن فیزیک آمریکا، PRL منتشر شده است.

مجله ابوذریون: نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

عکسفا: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 73422

به "خبرنگاران مقاله عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس برگزیده سرآمدان علمی ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقاله عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس برگزیده سرآمدان علمی ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید