خبرنگاران مشکل کمبود برق طرحهای توسعه در شهرک صنعتی کاویان فریمان برطرف شد

به گزارش مهسان بلاگ، مشهد- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: با پیگیری برای حل مشکل تامین برق طرحهای توسعه واحدهای تولیدی شهرک صنعتی کاویان شهرستان فریمان این استان پست فوق توزیع برق این شهرک به میزان 30 مگا ولت آمپر تجهیز و توسعه می یابد.

خبرنگاران مشکل کمبود برق طرحهای توسعه در شهرک صنعتی کاویان فریمان برطرف شد

رضا شجاعی روز پنجشنبه طی بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی از سه واحد فراوریی در شهرک صنعتی کاویان شهرستان فریمان در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: با توسعه این پست ظرفیت برق این شهرک به 22 مگاوات افزایش می یابد.

وی ادامه داد: پست فوق توزیع برق شهرک صنعتی کاویان از نیمه اول سال جاری آماده واگذاری برق به واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک می باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: شهرک صنعتی کاویان در 45 کیلومتری جاده مشهد - فریمان 558 هکتار وسعت دارد که تا به امروز از این میزان 283 هکتار به سرمایه گذاران واگذار شده است.

وی اضافه کرد: تا به امروز با 246 سرمایه گذار در شهرک صنعتی کاویان قرارداد منعقد شده و هم اینک 133 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 6 هزار و 929 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای پنج هزار و 279 نفر در آن فعالیت دارند.

شجاعی ادامه داد: تا به امروز زمینهای سه فاز شهرک صنعتی کاویان به سرمایه گذاران واگذار شده و توسعه این شهرک به حدی رسیده است که امکان راه اندازی فاز چهارم آن نیز در صورت برطرف معارض زمین وجود دارد.

وی با اشاره به سه طرح زیرساختی آماده اجرا در شهرک صنعتی کاویان گفت: زیرسازی راه ارتباطی در این شهرک با سرمایه گذاری 14.5 میلیارد ریال، ایجاد شبکه روشنایی با اعتبار 9 میلیارد ریال و ایجاد دوربرگردان با اعتبار 30 میلیارد ریال به زودی از محل اعتبارات شرکت شهرکهای صنعتی استان اجرا می گردد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به طرح توسعه شرکت فلوت کاویان به عنوان یکی از واحدهای فراوری شیشه اضافه کرد: این واحد در طرح توسعه خود فراوری بطری شیشه ای برای صنایع را در دستور کار خود قرار داده که با بهره برداری از آن با 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای هزار و 200 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می گردد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از واحدهای فراوریی شهرک صنعتی کاویان که امروز مورد بازدید نهاده شد، شرکت خوشنام خراسان به عنوان بزرگترین فراوریکننده لوله های پلی اتیلن تک جداره در کشور است که طرح توسعه را نیز در دست اجرا دارد.

شجاعی گفت: اجرای طرح توسعه واحدهای فراوریی شهرک صنعتی کاویان نیازمند تامین برق و آب است که باید در این زمینه تدابیر ویژه اتخاذ گردد.

وی اضافه کرد: برای تامین برق این منطقه از محل اعتبارات استانی و مشارکت شرکت برق منطقه ای و تامین آب آن از سد دوستی باید تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

مجله ابوذریون: نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

عکسفا: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 80965

به "خبرنگاران مشکل کمبود برق طرحهای توسعه در شهرک صنعتی کاویان فریمان برطرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشکل کمبود برق طرحهای توسعه در شهرک صنعتی کاویان فریمان برطرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید